proiecte

PROIECTE CU FINANȚARE EUROPEANĂ NERAMBURSABILĂ

Îmbogățirea vieții seniorilor cu ajutorul terapiei prin artă 

2020-1-TR01-KA227-ADU-097696

 


Erasmus +

 

Proiectul își propune să faciliteze aplicarea tehnicilor de terapie prin artă asupra adulților în vârstă și a îngrijitorilor acestora pentru a le asigura bunăstarea mentală, în special în perioada de izolare și izolare socială.

Ne așteptăm să fie un moment istoric datorită pandmiei globale de COVID-19. Epidemia de COVID-19 va avea un impact profund și pe termen lung asupra sănătații și bunăstării seniorilor. Izolarea socială și singurătatea sunt factori de risc majori care sunt strans legate de starea de sănătate fizică și mintală. Experții indică faptul că terapia prin artă poate juca un rol crucial pentru a preveni disfuncțiile menționate. Art Terapia implică utilizarea de tehnici creative, cum ar fi desenul, pictura, colajul, colorarea sau sculptarea pentru a ajuta oamenii să se exprime în mod artistic. Ajută adulții în vârstă să-și exploreze emoțiile, să-și îmbunătățească stima de sine, să elibereze stresul, să îmbunătățească simptomele de anxietate și depresie și să facă față unei boli fizice sau dizabilități. 

621483-EPP-1-2020-1-CY-EPPKA3-IPI-SOC-IN

 


Erasmus +

 

Perioada de implementare: decembrie 2020 - noiembrie 2022

In ultima perioada, tinerii in mod special petrec o lunga perioada de timp in mediile sociale, utilizand resursele oferite de acesta. Exista, insa, o parte a acestei populatii, care are un access redus la mediul on-line. In acest context, sunt avuți in vedere tinerii marginalizati, cu precadere cei privati de libertate. Proiectul isi propune sa dezvolte si sa implementeze metode si practici pentru a facilita reinsertia sociala a tinerilor delincventi, dar și sa promoveze valori sociale, prin intemediul alfabetismului de tip media (media literacy). Pentru a atinge acest obiectiv, in cadrul proiectului va fi dezvoltat un program de formare, adresat specific acestor persoane.

Dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor 

 

 

Componenta emoțională a educației este obligatorie în unele țări din UE, în timp ce în altele nu există, de exemplu, proiectul EQstudents este un proiect unic care abordează lipsa unui curriculum structurat în sistemele educaționale naționale în ceea ce privește dezvoltarea componentelor emoționale în școlile primare și gimnaziale, așa cum este înțeles de Goleman (accent pe realizările științifice, dezvoltarea inteligenței cognitive).

Sprijin educațional holistic pentru infractori sexuali din UE 

KA220-ADU-58B1C374

 

 

Prin intermediul materialelor și activităților elaborate, proiectul va avea ca scop reducerea probabilității de recidivă și promovarea unei reintegrări eficiente în societate. Activitățile vor conduce la crearea unui program concret de intervenție psiho-educațională, care să răspundă nevoilor deținuților - agresori sexuali, axat pe o abordare holistică de intervenție și reabilitare. Reabilitarea și gestionarea infractorilor sexuali prezintă provocări considerabile într-un mediu de detenție. Se estimează că aproximativ 300 de profesioniști și 100 de infractori sexuali (prin pilotarea programelor de intervenție) vor fi instruiți și vor dobândi cunoștințele și instrumentele necesare pentru a-și consolida capacitățile.

Hartă interactivă pentru turismul verde pentru persoanele cu dizabilități  

2021-1-RO01-KA220-ADU-000028259

Pentru a inspira persoanele cu handicap să ducă o viață activă nu este doar o responsabilitate socială - există un caz de afaceri convingător, deoarece poate stimula competitivitatea și capacitatea întreprinderilor și a societății UE. Proiectul GreenTour evidențiază ca extrem de importantă necesitatea de a promova incluziunea socială și un acces mai bun al persoanelor cu handicap la posibilitățile existente de turism verde și de a promova sustenabilitatea mediului în industria turismului. România și Bulgaria trebuie să își consolideze cadrul instituțional pentru a proteja mai bine drepturile persoanelor cu dizabilități.  De fapt, există o serie de bariere, nu numai arhitecturale, ci și culturale, de comunicare și de acceptare socială, care împiedică exprimarea deplină a voinței de a participa la viața socială șiculturală și de a se dedica activităților de agrement. În plus, procesul actual de reformă, care vizează reducerea numărului de persoane instituționalizate, nu reușește să asigure schimbările structurale reale necesare pentru a le asigura accesul la serviciile comunitare".

Page 1 of 2