În weekendul 9-10 mai 2015, Asociatia de Terapie Familiala si de Cuplu Timisoara, împreună cu Asociaţia de Terapie de Familie “Alianţa pentru Copil şi Familie” organizează pentru membrii săi aflați în training în terapie familială și de cuplu (anul 2) workshopul acreditat COPSI “Terapia în impas – de la blocajul terapeutului la blocajul familiei”

 

Workshop-ul abordează activitatea de terapie şi rolul de terapeut - activitatea de terapie şi rolurile exersate de terapeut în experienţa clinică cu clientul/familia. Rolul de terapeut și chiar terapia ajung în impas atunci când terapeutul abordează roluri rigide.

Temele majore abordate sunt următoarele:
1. Cunoaşterea şi identificarea rolurilor profesionale - de la ipostazele terapeutului directive sau poziţii de autoritate, la poziţiile pasive şi atitudinile de neimplicare/distante. Unde ne situăm?
2. Roluri profesionale rigidizate - vor fi evidențiate în cadrul workshop-ului prin exerciţii de auto-evaluare şi auto-reflecţie, joc de rol, studii de caz.
3. Tipuri de impas terapeutic care țin de persoana terapeutului.
4. Schimbare şi rezistenţă la schimbare - procesul schimbării şi rezistenţa la schimbare evidențiate prin exerciţii de auto-evaluare şi auto-reflecţie, joc de rol, studii de caz.

Obiective
Obiectivul general al workshop-ului este de a învăţa să diferenţiem rolul de persoana terapeutului. De asemenea să identificăm care sunt limitele şi blocajele personale – handicapul profesional – pentru a putea găsi modalităţi adecvate de a le depăşi, folosind resursele din propria istorie personală.
1. Cunoaşterea şi identificarea rolurilor profesionale (18 roluri) pe care terapeutul le adoptă cu predilecţie în cadrul terapiei.
2. Conştientizarea experienţelor personale şi situaţiilor de viaţă care au contribuit la formarea rolurilor profesionale preferate.
3. Identificarea limitelor şi blocajelor în relaţia terapeutică / contextul terapiei.
4. Identificarea situaţiilor de impas din cadrul terapiei.
5. Model conceptul de intervenţie pentru lărgirea sferei de roluri profesionale adoptate în cadrul terapeutic.
6. Exerciţii de auto-conştientizare, auto-reflecţie, auto-evaluare care să faciliteze disponibilitatea şi flexibilitatea în schimbarea rolurilor.

Credite: 8 (Comisia Psihologie clinică şi Psihoterapie - Colegiul Psihologilor din România).